ליצמן מגיב על הפרגונים: "אני יהודי פשוט שמתעסק בשטעטעלע שלי" • הראיון המלא

דוד לזר 1 Comment on ליצמן מגיב על הפרגונים: "אני יהודי פשוט שמתעסק בשטעטעלע שלי" • הראיון המלא
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (מוצ"ש) התפרסמו הנתונים מהסקר החדש שערכו מינה צמח ומנו גבע למכון 'מדגם' שבו הם בדקו מי הוא השר בממשלה שעושה את תפקידו באופן הטוב ביותר –  לפחות לטענתם של אזרחי ישראל – וההפתעה הייתה רבה שהזוכה במקום הראשון עם 56.1% הוא שר הבריאות החרדי יעקב ליצמן.

הבוקר העניק ליצמן ראיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' וניסה להסביר מדוע דווקא הוא נסחר במקום הראשון, "גם אני לא יודע למה, זה מתחיל בסייעתא דשמיא, ה' עוזר שאמצא חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם. אחר כך, אני לא יכול להסביר בדיוק, אם בגלל שיש לי צוות טוב או בגלל שאני לא מתערב בדברים הגדולים כמו אובמה. אני מתעסק בשטעטעלע שלי בבריאות".

במה אתה יותר טוב משרי בריאות קודמים שהיו לפניך? "יכול להיות שהם טיפלו גם בבריאות אני רק בבריאות".

זכית במקום הראשון בגלל שאתה שר בריאות טוב? "אני לא יודע, אני משתדל לעזור לכל בן אדם, הכל סייעתא דישמיא".

לדבריו של ליצמן, "זה מחייב אותי יותר מכולם, בגלל שנבחרתי למקום הראשון אני צריך להיזהר שלא ליפול בשום דבר ושחס וחלילה לא יהיה חילול ה'. זה יותר מחייב, צריך שמירה ואני מתפלל על זה לה'".

אתה יכול להצביע על פעולה ספציפית שעשית שהיא אולי גרמה לפופולאריות שלך? "אני מניח שביקורי הפתע בבית חולים – עוד בקדנציה הקודמת", אומר ליצמן ומספר כי "כשהייתי כעת בחו"ל נפגשתי עם שרת הבריאות של ארה"ב, אמרתי לה שיש לי טיפ לתת לה, שתתחיל ללכת לביקורי פתע, הציבור אוהב בן אדם שלא בורח למעלה ויורד לעם באמצע הלילה, אדם שחי ורואה את הדברים מקרוב".

הביקורי פתע באמת עזרו לך מעבר לפרסום שלהם? "זה עזר לי מאוד להבין את הבעיות בשטח, והרבה כסף אנחנו משקיעים כעת לשנות דברים בעקבות כך".

איך אתה מרגיש ליד השרים האחרים? יש קנאה מצדם? "אני לא שם תאמין לי, אני יהודי פשוט, הסדר יום שלי לא משתנה, מה שעשיתי תמיד אני עושה היום".

ליצמן התייחס לנתונים הנוספים בסקר שלא העניקו אחוזים רבים לשר האוצר משה כחלון ולשר הפריפריה אריה דרעי, "שר האוצר הוא הרבה יותר פופולארי לדעתי ממה שהסקרים מראים, מגיע לו, גם אריה דרעי עושה הרבה דברים למען החלשים – הוזלה במים ובחשמל, לא יודע למה זה לא נכנס לקרדיט, אבל אני זכיתי אז אני מודה לה' על זה".

אז מה הסוד? "פשוט מאוד, לרדת אל העם, למשל עם MRI, אנשים חיכו 3 חודשים בתור, שמתי את המספר שלי ברבים ופנו אלי אנשים ותוך שבוע ימים סידרנו את כולם", לדבריו, "לשרים האחרים אין את המגע האישי לכל המשפחות והחולים מה שלי יש".

איך אשתך הגיבה על תוצאות הסקר? "לא יודע, אני בקושי רואה אותה, לא דיברתי איתה על זה, אולי היא תראה היום ב'המודיע', באתי מאוחר אתמול מהתפילה ולא הספקתי לומר לה. אבל זה לא חדש בשבילה, היא רואה את כמות הטלפונים בבית".

עם הרבי מגור דיברת על זה? "הרבי? על זה?", הזדעק ליצמן, "עם הרבי מדברים על הבעיות, מזכירים את החולים".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לפיד וליצמן ממש המן ומרדכי, כל הגדולה של ליצמן באה לא בזכות לפיד. אם לא לפיד התעקש שליצמן יהיה שר ולא סגן שר, ליצמן לא היה בכלל בסקר הזה…